Det är dags för en nystart!

Hej alla underbara människor.
Jag har fått ett nytt jobb!!

Så idag, fredag, är min sista dag på min gamla tjänst!

Detta är så kul, exalterande, skrämmande och underbart att jag har en varm klump i magen hela tiden.

Läpparna är nariga och spricker, munnen är torr av abstinens och halstabletter, kroppen är otränad och bubblig, ny garderob(läs: dresscode kostym) är inhandlad, nervositeten är förlamande.

Jag börjar på måndag.
Sambon börjar sitt nya jobb på måndag.

På fredag flyttar vi till vår underbara trea i nybyggt område nära stan. Det är sååå mycket som händer just nu, och jag hinner knappt tänka.
Idag blev lånet med banken klart, äntligen.
Och i helgen ska vi packa. Sen efter denna galenskap med flytt och allt så ska vi ha julen hemma hos oss.

Det lutar åt att det blir julfirande med syster, hennes sambo och deras mammor hemma hos dem dagen innan eller dagen efter. Skönt att slippa fixa med det också, och tydligen så är min systers mamma lite blyg för andras familjer, så de vill inte komma samtidigt som min sambos familj.

Sambons mamma, pappa och syster kommer till oss på julafton för jullunch runt ett, och sen kalle och öppning av klappar och glöggmys i vår nya lägenhet.

Den 25e kommer vi att åka på en Julfest hos min sambos(från och med nu S i detta sammanhang) mammas syster och hennes man, de har ett juldagsparty varje år.
Åh, jag älskar såna traditioner, hoppas att jag och S och T(dottern) kan skapa sådana tillsammans.

Men allt sånt ger sig antar jag!

Så lyckliga julönskningar till alla, och jag återkommer lite oftare nu i framtiden, då jag måste berätta vad nystarten innebär.

XoXo

Kommentarer
Postat av: becca

minns du inte hur vi firade jul då?

2008-12-11 @ 21:27:48
URL: http://baecca.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0